Friday, June 17, 2011

Bakıcı arama maceraları part I

Part I dedim çünkü epey uzun süreceğe benzeyen bir macera gibi geliyor bana bu süreç. Umarım sonunda içimize sinen bir bakıcı ablamız olacak.


Aslında son bir aydır  ufak ufak bakınıyor bir yandan da bu sürece ne kadar geç girersem o kadar iyi olur diyordum kendime. Bakıcı görüşmeleri demek benim işe dönme vaktimin yaklaşması minnoşumdan ayrı kalacağım gerçeğini kabul etmem demek. Zaten olmayan gece uykularımın kaçması için  en baba sebep işte.


Önce sabah çok erken saatte çıktığımızdan gündüzlü bakıcının bize uymayacağı gerçeğini kabul etmekle işe başladım.Sonra bunu inatçı eşime kabul ettirmekle uğraştım epey. Kime sorsam 6:30 da gelebilecek bakıcı bulamazsın unut diyordu. Yatılı bakıcı arıyoruz şimdi. Aslında ilk tercihimiz Türk olmasından yana ama yatılı bulmak çok zormuş biz de herkes gibi yabancı yatılı arayışına girdik . Yabancı bakıcısı olan bir kaç tanıdığa haber verdim, görüşmelere başlıyoruz .


İlk önce bu bakıcı görüşmesi çok değişik bir şeymiş. Kendimce önem sırasına göre bir soru listesi hazırladım .O kadar çok parametre var ki nasıl olacak bilemiyorum. 
Salı günü ilk görüşmemizi yaptık Türkmen bir bayan. Bizim sitede yakın arkadaşı çalışıyor onun referansıyla geldi  ama 2 aydır Türkiyede ve türkçesi çok iyi değil kötüde değil , daha önce çocuk bakmamış ama 3 kızı olan bir anne.
Tecrübesi olan arkadaşlarıma soruyorum fikirlerini alıyorum ama gittikçe parametreler artıyor.


Asıl şoku ise dün yaşadık. Geçen hafta bir Gürcü bayan aradı ,arkadaşından almış telefonumu, türkçesi o kadar az ki 15 dk da zar zor anladık birbirimizi 42 yaşında 4 çocuğu varmış,  yüzyüze görüşelim telefonda birşey diyemem dedim. Hata 1


Daha sonra aradı Antalya da olduğunu 16 sında istanbula geleceğini söyledi ya da ben öyle anladım !  tamam gelince görüşelim dedim kapadım. ( nasıl böyle birşey söylerim o türkçeyle görüşsek ne olacak) Hata 2


Bu telefonlaşmalardan sonra ses çıkmadı bir daha ve bende unuttum. Çarşamba gece yarısı bir telefon ben geliyorum otobüsteyim beni nereden alırsınız. Sabahın köründe gitti eşim ataşehirden aldı, tabi şok olduk almış valizini gelmiş işe başlamaya. Hala inanamıyorum!  Kriterleri karşılıyor mu karşılamıyor mu herşey bir yana insan hiç görmediği birini işe başlatır mı buna inanarak kalkıp antalyadan gelir mi !!!!!  arkadaşımın gürcü bakıcısının tercümanlığında durumu anlattık kadın bir bozuldu ben de kendimi çok kötü hissettim ağlayacaktım neredeyse, dönüş biletini alıp gönderdik... daha başımıza neler gelecek bakalım  kendime çok kızgınım. 


bu süreçte bizi daha neler bekliyor çok merak ediyorum. Bir yandan da sayılı gün çabuk geçiyor işe dönmeme az kaldı nasıl ayrılacağım bebeğimden düşünmek istemiyorum. Dün gece ağlamaktan gözkapaklarım şişti nasıl bırakacağım elin yabancısına.

1 comment:

  1. Canım çok iyi anlıyorum hissettiklerini :( İnşallah içinize sinen birini bulursunuz. Allah iyilerle karşılaştırsın.

    ReplyDelete