Friday, June 10, 2011

Sütümü nasıl arttırdım...

Bundan 3 hafta kadar önce  bol şikayet ve ağlama dolu bir post yazmıştım sütüme ne oldu diye. Etrafımdaki tüm dostlar, blog arkadaşlarım sağolsunlar bir çok tavsiye aldım. Hayatımın en önemli problemiydi, arayan gördüğüm herkese bunu anlatıp ne yapacağımı soruyordum. Defnecik sütsüz kalacak mamaya başlamak zorunda kalacağız diye çok korktum ammaaaa sütümü arttırmayı başardım. 
Gerçekten yapabildim bunu ve çok mutluyum. 


Belki faydası olur diye kendimce yaptıklarımı yazacak olursam ;


Önce annemin azarını işittim.Bu beni bir nebze olsun kendime getirdi. Kadın haklı.
''Üç tane çocuk büyüttüm ne pompa vardı ne bu çaylar ne göğüs pedleri bir kere olsun aklıma gelmedi sütüm yetiyor mu azaldı mı diye acıktınız emdiniz hepiniz, maşallah çok güzel  büyüdünüz, ben böyle şey görmedim yedin bitirdin kendini yeter''  diye kendime getirdi beni.Kendimi inandırdım sütün bitmeyeceğine, geceleri sürekli telkin yaptım, uykum kaçınca kalkıp dolaşmak yerine meleğimin fotoğraflarına bakıp telkin yaptım saatlerce.Psikoloji çok önemli gerçekten.


Sonra çok ama çok su içiyorum. Günde zaten  3 litre su içen ben şimdi kaça çıkardım ölçmedim ama herhalde 5 lt falan oluyor gün içinde, sürahi hep yanımda.


Suyun yanı sıra milkway in milkplus içeceğini içyiorum hergün. Çok çok kötü kokuyor ama burnumu tıkayınca idare ediyor :) Bundan gına gelince arada alkolsüz bira da içtim.


Bulgur pilavı yedim bol bol bir de tahin-pekmez.Bunların dışında da ne bulduysam yedim bol bol yağlı kalorili şeyler belki kendimi kandırdım bilmiyorum ama sütümün kaliteside arttı diye düşünüyorum.


Ama en önemlisi son 10 gündür gece gündüz bıkmadan usanmadan 2 saatte bir göğüslerimi sağıyorum. Bence en çok işe yarayan faktör bu oldu. Bazen süt hiç çıkmasa da,  göğüs uçlarım çok acısa da gün gün arttı miktar. 


Sonuç olarak dün ve bugün  stoktan hiiiç takviye yapmadan tam günü kendi sütümle meleğimi besleyerek tamamlayabildim.İyi ki sütüm çokken geceleri sağıp stoklamışım yoksa ne yapardık.


Herşey iyi hoş ama negatif etkilerden de bahsetmem gerekirse  ilki bu süreçte tam 3 kilo daha almışım ! Yakında doğum kiloma gelirsem şaşırmam ama süt olayını oturtana kadar bu düzeni sürdüreceğim kilolar eninde sonunda gider güzellik yarışmasına katılacak değilim ya :) 


Ancak asıl canımı sıkan konu, 3 hafta boyunca Defne süt yetmedikçe bol bol biberonla takviye aldığı için şu an kesinlikle mememi almıyor. Memeyi görür görmez çok aç olmasına rağmen kendini kasıp ağlıyor biberonu görünce gözlerinin içi parlıyor :) Gece seanslarında emiyor uyku sersemi, yani günde 2 kez memeden geri kalan öğünlerde sürekli biberondan alıyor.  İlk zamanlar sürekli sağayım diye önemsemedim hep biberon verdim ama son 2-3 gündür memeye döndürmeye çalışıyorum,  ağlatmakta  istemiyorum nasıl olacak hiç bilemiyorum.
Bu konuda tavsiyeye ihtiyacım var çok . Yorumlarınızı bekliyorum. 


                              
                              Annemin tacını takarım kaşlarımı da çatarım isimli çalışmamız :)







9 comments:

  1. Çok sevindim sütünün düzelmiş olmasına :) sonuçta anne sütü alması önemli ne şekilde olduğu önemsiz kalıyor çaresiz olunca tabiki senden emmesi daha iyi olurdu ama birde buna sıkma canını süt miktarı düşmesin di mi :)emzirdiğin sürece kiloyu dert etme canım bol su içiyormuşsun verirsin bişicik olmaz :)

    ReplyDelete
  2. maşallah sütü olsun prensesin :) bende süt konusunda dertliyim,kilo almadan bu konuyu kendimce çözmeye çalışıyorum.Başardım gibi :) Ancak bizde de problem biberon kabul etmeme :(

    ReplyDelete
  3. Ülkü çok teşekkürler. kilomu şimdilik takmıyorum onunda sırası gelecek ama şimdi memeye geri döndürmek ilk hedef.

    ReplyDelete
  4. Bap merhaba, ne güzel işte aman alışmasın biberona, sağmak için ayrı vakit beslemek için ayrı aparatları temizlemek için ayrı vakit istiyor. Birde sürekli kucak isteyen minnoş, ona ayırmam gereken vakitten çalıp pompa yapıyorum ve vicdanım sızlıyor. Hepimize bol sütlü günler

    ReplyDelete
  5. Merhaba, sutunun artmasina cok sevindim
    Boyle devam eder insallah. Benim de bir tavsiyem var, ben de sutumun azalir gibi oldugunu hissettiim bir donemde tavsiye uzerine kuru borulceyi haslayip (kuru fasulyeye benzer, biraz daha kucugu ve ortasinda siyah nokta olur) yesil salataya bolca katip yedim, baya da farkettigini gordum. Ayrica promalt, maltana, vitamalt donusumlu iciyorum hergun. Bi nevi sagim solum onum arkam malt :)

    Bebegin gunluk kac cc sut iciyor??
    Benim minigim bu ay (3. ay) 750gr aldi ve dr'umuz bunu az buldu.. Gunluk min. 900 cc sut icmeli dedi. Ben de birgun sadece sagarak verdim 630 cc sut cikti.. Mamayla destekleyip desteklememek konusunda cook kararsizim.,

    ReplyDelete
  6. merhaba, börülceyi biliyorum çok da severim hmen deneyeceğim tavsiyen için teşekkürler.

    Defnecik şu an günde 850-1000 ml arası içiyor sağıp sürekli biberonla verdiğim için biliyorum-geceleri hariç- doktorumuz birşey demedi kaç ml içmesi hakkında acıktıkça besleyeceksin doyunca o bırakır zaten diyor.
    Benc 750 gr hiç fena değil Defne de bu ay o kadar aldı dr muz beğendi gerçi her çocuğun yapısına doğum kilosuna göre değişir bu kıyaslamamak lazım. Bence mama verme doyuyor mu huzursuz mu anlarsın gidişattan. Bir de gün gün değişiyor iştahları bazen hiç içmek istemiyor. Bence sürekli sağ o zaman artacaktır süt miktarın en azından yetmiyor mu diye düşünmezsin.

    Sevgiler

    ReplyDelete
  7. Bende benzer şeyler yaşadım yaşıyorum.Hatta blogada yazdım bugün Pınarcım.Yapmadığım numara kalmadı biberon değilde meme alsın diye ama endişe etme zamanla memeye gene dönecektir.Numaramın bir tanesi şuydu biberonu verirdim sonra yavaşça biberonu çekip memeyi ağzına sokardım.İlk başlarda çok mücade ettik hala ettiği zamanlar oluyor ama alışıyor zamanla.
    Sütünün artmasına çok sevindim canım daha da bollaşsın inşallah.

    Sevgiler...

    ReplyDelete
  8. bol bol sütler dilerim,
    ben de iş yerinde, orda burda, abidik gubidik yerlerde de olsa mutlaka sağmaya çalışıyorum. 14 ay oldu, hala en azından günde 1 uyku öncesi sütüne anne sütü alsın diye tüm gün uğraşıyorum.
    Sakın pes etme, baş koyduk bu yola:)

    ReplyDelete
  9. pes eder miyim hiç, pompam hayat arkadaşım oldu ben nereye o oraya hayatım sağmakla geçiyor ama kuzum süt içiyor ya başka ne isterim..çok teşekkürler

    ReplyDelete