Tuesday, November 15, 2011

9.ay kontrolü

15 gün gecikmeli olsa da 9.ay yazısını yazabildiğim için evrene bana bu fırsatı tanıdığı için teşekkür ediyorum :)  O kadar karmaşık o kadar yoğun bir dönem ki iş te ayrı evde ayrı koşturmaca, nasıl geçiyor zaman anlayamıyorum. Oysa ki hep aklımda blogum


Arefe günü gittik dr kontrolümüze, Defnecik geçen aydan bu yana tam 510 gr almış 8880 gr olmuş,  bu aylar için oldukça iyi dedi Altan Bey, boyu 2 cm birden uzamış 73 olmuş, 2 diş birden çıkarmasına rağmen minnoşumu tebrik ediyorum. Ben kilo almayı bırak vermiş bile olabilir diyordum .


Artık balıklara geçebilirsiniz dedi Dr, deniz levreği, çuprası, bu dönem lüfer hamsi verebilirsiniz somon çiftlik olmadığından eminseniz verin yoksa vermeyin dedi. Piyasadaki somonların % 90 ı çiftlik üretimiymiş hiç bilmiyordum bu konuyu araştıracağım. Bizimki balığa bayıldı versem yarım lüferi yiyecekti korktum dokunur diye az verdim...Armut dibine düşer tam da bizim gibi deniz sevdalısı balık düşkünü olursun işallah Defnecim.


Bayramın birinci günü ise yeni bakıcımız geldi, alışma evresi çin bu tatili fırsat bildiğimizden hiç biryere gitmedik, bir kaç yakın akraba ziyareti dışında. Şimdilik iyi gibi, zamanla anlayacağız, alışacağız. Vardo nun Türkçesi oldukça az, anlıyor çoğunu ama konuşamadığından birşey söylemek istediğinde anlaşamıyoruz, allahtan Ege nin  az da olsa rusçası var da epey rahatlattı bizi, aslı o gidince ben ne yapacağım bilmem, bu gidişle ya ben Gürcüce öğreneceğim ya da o Türkçeyi bir an önce sökecek :) 
Bu bakıcı konusunu, bugüne dek yaşadıklarımı gözlemlerimi ayrı bir başlıkta uzun uzun yazacağım..


Bayramın son günü ise Defne akşam aniden ateşlendi. Keyfi gayet yerindeydi gündüz, gece uykusunda kontrol etmeye gitmiştim ki baktım yanıyor. 39,3 !!! nasıl panikledik anlatamam. Hemen soyduk ılık banyo peşinden Calpol ile 38 e düştü, ilacın etkisi geçipte 39 u tekrar görünce acilde aldık soluğu.. Yanakları kıpkırmızı kucağımda pestil gibi yatıyordu meleğim hemen soyup fitil yaptılar, hayatının ilk fitili yapılırken gıkı bile çıkmadı kuzunun.. bizim halimizi anlatmıyorum tabi, çok ağladım kendimi çok suçladım o dereceye gelinceye kadar niye farkedemedim diye. Viral enfeksiyon kapmış minnoş, bayramda çok mu gezdiniz dedi dr, bari gezseydik...
Bugün altıncı gün, ilk 3 gün sürekli ateşi yükseldi, düzenli olarak paranox ve ibufen verdik 4.gün ise öksürük burun akıntısı başladı..Artık ateşi yok ama öksürük çok rahatsız ediyor onu, şurubunu da hiç sevmedi, iştahsız ve oldukça mızmız.. 


Bütün bunlarla uğraşırken 9 günlük tatilde  Ege nin tüm işlemleri tamamlandı ve  gidiş tatihi kesinleşti, 21 kasımda başlıyor.


Korkuyorum aslında tam da bu hastalık halleri ortaya çıkınca daha da bir çarptı suratıma  yalnız olacağım gerçeği. Sorumluluğu tek başına üstlenmekten hata yapmaktan korkuyorum, bakıcıya alışamadık henüz,düzeni oturtamadık, yakınımızda bize destek olacak kimsemizde yok, bir yandan da hayırlı olacak diyorum telkin ediyorum kendimi ama geceleri hiç uyku tutmuyor son günlerde....


Bizim cephede durumlar böyle, en kısa zamanda yine yazmak üzere...

2 comments:

  1. Bu sıralar bebişler hep hasta :( Barış ta haftasonundan beri aynı şekilde.. Çok geçmiş olsun Defneciğee..

    ReplyDelete
  2. bebişne çok geömiş olsun allah korusun tüm bebekleri. eşin ve yalnızlığın için ise bizler yanındayız demekten başka diyecek çok bir şey yok sanırım :( ama allah yardımcınız olsun hep senin prensin sana ve bebişine ççooookkkk uzaklardanda kol kanat gerecektir. sen sakin ve umut dolu olmalısın kıymetli prensesin için :)
    çççooookkkk mutlu olun :)

    ReplyDelete