Wednesday, November 23, 2011

diş buğdayımız...

Cumartesi günü tatlı bir telaş vardı evimizde yine. Hem  Defne'nin geçen ay sonu geliveren minik dişlerini kutlamak hem de babasına güle güle demek için minik bir parti yapalım dedik.

Aslında yakın çevremizde çok yapılan bir gelenek değil dişbuğdayı ama madem yapıcaz o zaman tam olsun dedim ve epey bir araştırma yaptım. Neler hazırlanır, neler yapılır ikramlar vs. Araştırınca gördüm ki bununda bir sektörü oluşmuş neredeyse, davetiyesi,  kapı süsü,  pastasına kadar neler var neler...

Benim amatörce hazırladığım davetiyemiz;



Aslında aile büyükleri arasında yapılan bir ritüelmiş ama bizim burada pek bir akrabamız olmadığından ve bu parti aynı zamanda Egemen'in gidişi öncesi arkadaşlarla buluşma görüşme amaçlı olduğundan yakın dost çevremizi çağırdık  Yine de annem babamda geldi daha da güzel oldu. 

Cumartesi sabah erkenden mutfağa girdim  ablamında katkılarıyla birbirinden güzel ikramlar hazırladık ama en güzeli de diş buğdayıydı. Buğdayları geceden hazırladım ama içine katılacak alternatifleri olabildiğince geniş tutarak ayrı kaselerde sundum. Böylece isteyen istediği karışımı yapmış oldu. Kupları saten kurdelerle süsledim. Gelenlere vermek üzere diş şeklinde kurabiyelerimizi ve keselerde çukulata kaplı badem şekerlerimizi hazırladım .

O gün Defdefe ne giydirsem düşünürken internette şunu buldum, hemen sipariş verdim,  ertesi gün elimdeydi bile. Altına ne giyse kırmızı bir etek alayım derken canım arkadaşım  Gamze tütü yapalım dedi, kendisi bu sıralar tütü işine merak salmış durumda, o gün getirdiğinde inanamadım tahminimden çok daha güzel olmuştu.

Diş buğdayının içine altın ya da para konup  kime çıkarsa o bebeğe hediye alır adetini ise yapmadım zaten tüm arkadaşlar bir çok hediyelerle gelmişlerdi, buradan tekrar teşekkür ediyorum hepsine.

Meslek oyununda ise Defdef hepimizi şaşırttı. Önüne mouse, cep telefonu, tarak, makas, kitap, steteskop bir de krem koymuştuk. Durdu durdu  kremi aldı. Ya güzellik uzmanı ya da eczacı olacak yorumlarıyla alkışlandı minik hanım..
Başının üzerinden  32 adet haşlanmış buğdayı döküp sonra da kuşlara vermek üzere topladık- o kısım biraz zor oldu :)

Herşey çok güzeldi, tatlı kızım hiç  nazlanmadı gülücükler saçıp durdu bütün gün, tütüye alışamadı bir türlü çekiştirip durdu tülleri yemeye çalıştı, Egemen içinde yeni iş  öncesi güzel bir anı oldu diye düşünüyorum.

Annem amma abartıyorsunuz dedi ,ne yapayım haklı  belki de ama görmemişin çocuğu olmuş tanımlaması bizim için doğru sanırım, evet doğru görmedik ki daha önce, bu yaştan sonra olunca böyle oluyor demek ki.. Oh sefamız olsun ne diyim :)

Canım Defnem  inci gibi dişlerinle gülücüklerin hiç solmasın bebeğim. 
İyi ki varsın







ailemizin pastacısı Masal Pasta harikaydı yine...





 

1 comment:

  1. çoookk şeker olmuşş.. İnci gibi dişleri olsun Defneciğiinn..

    ReplyDelete