Thursday, May 17, 2012

Sabuncevizi ile tanıştık ve pek kaynaştık :)

Geçen hafta Sevgili Çokbilmiş in blogunda görüp denemeye karar verdiğim sabuncevizlerim verdiğim siparişten 24 saat sonra elimdeydi.


Heyecanla açtım paketimi, içinden Esra hn. ın hediyesi kalp şeklinde bir sabun minicik bir kese ve ürünlerle ilgili broşürler çıktı ayrıca.


İş tempomdaki yoğunluktan dolayı ancak Pazar günü deneyebildim. 10 kadar cevizden http://www.sabunağaci.com/ da anlatıldığı gibi sıvı hazırladım, 4 kez kaynatarak yaklaşık 4 lt ye yakın sıvı elde ettim.Bu sıvı ile çamaşırı yıkayabildiğiniz gibi direk cevizleri kese ile de kullanabiliyorsunuz. Ben ilk denemede böyle yaptım .Kızımın çamaşırlarını yıkadım . Sonuç harika.. Yumuşacık ve lekesiz çıktı bütün çamaşırlar. Hafif bir sabun kokusuda vardı ayrıca benim çok hoşuma gitti..
sabuncevizleri hafiten kaynamaya hazırlanıyor

litrelik kavanozlarda banyo dolabında bekliyorlar şu an
Defnemin çok sevdiği bir battaniyesi vardır demir lekesi olmasına rağmen kullanıyorum, biliyorsunuz demir lekesi sadece tazeyken limon suyu ile çıkıyor sonra ne yaparsanız yapın koyu renkli inatçı bir leke olarak yerleşiyor. O battaniye de çamaşırlar içindeydi ve demir lekesi o kadar azalmış ki dikkatli bakılırsa görülür hale gelmiş ki bu leke 6 ay falan önce olmuştu...

Çok çok memnun kaldım kısacası

Şimdilik genel temizlik ve çamaşırlarda kullanacağım. Zamanla Esra Hn ın sitesinde paylaştığı tarifleri deneyerek sabuncevizinin kullanım alanlarını genişleteceğim.

Beni bu güzel ürünle tanıştıran sevgili Çokbilmiş e ve boylesi harika bir hizmet sunduğu için Esra Hn a teşekkür ediyorum... Niye daha önce görmedim ki !!

2 comments:

  1. Çok bilmişlik de yapmadan duramam :)
    1. Sabun cevizi sabunu zor köpürüyor. Ama sabunlukta nemli tutarsanız, yani sık sık yıkayıp ya da üzerine biraz su döküp ıslak bırakırsanız çok rahat köpürüyor. Ve bonus olarak, diğer sabunlar gibi ellerinizi kurutmuyor.
    2. Sabun cevizi sıvınız fazlaysa içine elma sirkesi ekleyip mümkünse buzdolabında bekletin. Çünkü her doğal şey gibi çabuk bozuluyor. Bozulmaya başlayınca da içinde turşu anası gibi bir sabun cevizi anası oluşuyor. Gerçi ben o sabun cevizi anasını bile kullandım yıkamada, gayet etkiliydi. Ama sonraki aşamasını bilemiyorum, hemen dolaba kaldırdım sıvımı :)

    ReplyDelete
  2. Hımm, ilk kez duyuyorum, ilgi çekici ve faydalı görünüyor.

    Benim blogumda yorumlaşmamız olmuş ama ondan sonra bir daha görüşmemişiz:) Beni takibe almadın sanırım o nedenle :)
    bloguma ve kızımın sitesine bekliyorum :)

    www.ceylinolmez.com
    http://bendengecenkikayeler.blogspot.com/

    ReplyDelete