Friday, April 22, 2011

moktan bir hikaye

Geçen cumadan beri doktorlardayız. 2.ay kontrolünde başlayan kakadaki sümüksü durum geçmedi. 15 gün kadar prebiyotik bir besin takviyesi kullandık geçmezse gelin demişti dr. Cuma günü gaita analizi yapıldı  şükür amip gibi bişey çıkmadı ama yüksek miktarda lökosit görülmüş. Bunun üzerine doktorumuz inek sütü alerjisinden şüphelendi.Ben hiç bir şekilde süt ve ürünlerini  tüketmiyorum.  Pazartesiye kadar bekledik hiç azalma olmadı tekrar gittik. Doktorun yaklaşımından da hoşlanmadım. Geçmezse pzt antibiyotiğe başlarız demişti, ben çok küçük antibiyotik kullanmak istemiyorum deyince o zaman 10 gün daha bekleyelim dedi. Yani dedikleri net değil, bizim eğilimimize göre değişiyor. Süt alerjisi kan testi ile de anlaşılırmış ama onu da istemedi.
1 haftadan fazla oldu ben diyetteyim ama kakada hiç bir iyileşme yok, acaba geç mi kalıyoruz ya ilerleyen bir şey varsa ve biz farkedemiyorsak diye son 3 gecedir uyku uyumadım kur kur aklımdan neler geçiyor. 
Dün daha fazla dayanamadım bir arkadaşımın  çocuk doktoruna götürdüm Defneyi.Çok sevecen orta yaşlı bir bayandı. Güzelce muayene etti, antibiyotiklik bir durum olmadığını inek sütü alerjisini de hemen düşünmememiz gerekiğini zaman zaman böyle şeyler olabileceğini biraz daha gözlemleyerek beklememiz gerektiğini söyledi. Yaklaşımı rahatlattı beni.
Keyfi yerinde bizimkinin, iştahı da. O yüzden çok endişlenmiyorum şimdilik.  Umarım kurtuluruz bir an önce bu sümüklerden. Ne moktan işlermiş bunlar yahu :)
Bu arada bu süt alerjisini araştırdım biraz, çok can sıkıcı.4-5 yaşına kadar sürüyor bebeğin tüm besin listesinden süt  yoğurt peynir süttozu içeren herşeyi çıkartıyorsun. Hazır gıdalarda çok fazla süt tozu kullanılıyor bu arada. Atıştırmalık olarak yediğim kepekli galetaya baktım evde, süttozu var içinde. İşin içine girince görüyor insan. 
Canım meleğim işallah böyle kısıtlayıcı bir durumla karşılaşmayız...


Bu arada öyle güzel gülücüklere başladı ki minnoş.İçim eriyor ona baktıkça...Allahım iyi ki doğurmuşum diyorum  keşke daha önce yapsaydık diyorum, çok pişmanım anne olmak o kadar güzelmiş ki bilsem yıllarca boşuna ertelemezdim...





No comments:

Post a Comment