Wednesday, August 17, 2011

beraber mi ayrı mı ?

Meleğim aramıza katıldığından beri   yatağımızın hemen yanındaki park yatagında uyuyor.Zaman zaman da  yanımıza alıyorduk.
İlk zamanlar ezeriz korkusuyla tam bir tabuydu bizim için ama bundan bir kaç ay önce artık palazlandı deyip koynuma almaya başladım. Onun kokusu ve sıcaklığı ile uyumak, uyanır uyanmaz  hemen mememi verebilmem, ya da emziği düşer düşmez hiç mızırdanmadan yeniden takmak açıkçası beni hem çok mutlu ediyor hem de işime geliyordu.

Güzel de bir oda hazırladık onun için ama  hiç kullanılmadan duruyordu öylee.


Ne zaman ki Defnecik 6 aylık oldu etraftan ayırmalısın, artık büyüdü şimdi yapmazsan alışır büyüyene kadar kendi yatmak istemez, kendine güveni gelişmez, anne bağımlısı olur gibi bir çok  öneri almaya başladım.


Açıkçası kafam karışık... Doğrusu ne bilmiyorum. Her zaman olduğu gibi kendi iç sesime güvenmeliyim değil mi ?


İşe başladım, bugün 17.gün. Gündüz uykularını  artık kendi yatagında uyuyor Defnecik, orada oyunda oynuyor bakıcısıyla. Geceleri ise biraz koynumda biraz park yatağında uyuyordu.


Geceleri her  kıpırdayışında uyanıyorum işe başlayınca  uykusuzluk iyice yormaya başladı, 6 aylıkda oldu diye 2 gecedir kendi odasında yatağında uyuttuk. İyi mi yaptım ?

2 gecedir olan biteni özetleyecek olursak

mıkırdanmaları duymadığım için ben daha az uyanıyorum  (ama uykusuzluğum azalmış değil)

Mıkırdanmaların sonunda gerçekten acıkmışsa  son raddede ağlamaya başlayınca  uyanıp yanına koştuğumdan minnoşumu boşuna ağlatmış oluyorum:(

Yatak büyük ve daha rahat olduğundan pek bir sere serpe uyuyor gibi görünüyor

Bütün gün hasretim gece de yanımda değil diye ben kendimi gittikçe daha kötü hissediyorum, kokusu burnumda tütüyor, ki bence onun içinde aynı şey geçerli

Doğrusu ne bu işin hiç bilemiyorum , alayım koynuma hiç çıkarmamayım istiyorum ama kendi hasretimi dindirirken bebeğim için olumsuz bişey yapıyor olmaktan korkuyorum...



                       Defnecik gündüz uykularında annesinin geceliği ile rüyalarda....

4 comments:

  1. Canım ne güzel yazmışsın.Ben her ikisini de 4 aylık olduklarında kendi yataklarına geçirdim ama yanıma almak konusunda da katı davranmadım.Mesela oğlanın hasta olduğunda veya kendini kötü hissettiğinde yanımıza yatmasına izin verdik. Kızı da şimdi 5:30 da uyandığında diret yanıma alıyorum, 1-2 saat öyle memede koyun koyuna uyuyoruz ama uyku hazırlıklarını hep odasında yaparak asıl uyku yerinin orası olduğunu anlamasını da sağlıyoruz.Herkesin aile hayatı farklı tabi ama ben devamlı yanımda yatsınlar istemem.

    ReplyDelete
  2. Sevgili Bap teşekkür ederim. Çok özlüyorum hasret kalıyorum kuzuma bana kalsa hiç çıkartmayacağım koynumdan ama bende senin gibi yapayım diyorum.. Kendi yatagında başlasın nasılsa 4-5 gibi uyanıyor alırım yanımıza devam ederiz...

    ReplyDelete
  3. Buse doğduğundan beri ayrıdır iç içe odalar zaten yattığım yerden onu görüyorum alışık orada yatmaya..uykuya geçeceği zaman doğduğundan beri kullandığımız minderini alıp yere yatıyoruz beraber uyuyunca yatağına götürüyorum :)ara ara gece kalkıp sesleniyor o zaman alıyorum yanıma demek ki bir tedirginiği oluyor güven istiyor..sende yatağında yatır isterse alırsın..ya da farketmez valla içinden geldiği gibi yap kimseye aldırma :)

    ReplyDelete
  4. Ne kadar tanıdık geldi pozisyon bana :) Benim minik meleğim de aynen böyle uyuyor :)

    ReplyDelete