Thursday, March 22, 2012

Bebekle Viyana izlenimleri

Geçen ay yaptığımız seyahatimizin üzerinden daha da fazla geçmeden ilk bebekli gezimizde Viyana izlenimlerimizi paylaşmak istedim...



Havaalanı : Uçağın çıkışında pusetimiz hazır bir şekilde bizi bekliyordu çok mutlu oldum. Körükten kolayca çıkıp biraz yürüdüm ama kesinlikle karışık değil. Çıkış için bir kat aşağı iniyorsunuz ve asansör çok kolayda.Ayrı bebek odası göremedim tuvaletin içinde bir bölümdü ama temizdi altını silmek için pamuklu besler vardı ıslat kullan at olanda güzeldi

Ulaşım : Çok güzel bir metro ağları varmış ama biz hiç kullanmadık eşime araba vermişlerdi. Trafik zaman zaman yoğun ama İstanbul gibi değil yavaşta olsa akıyor.Sürücüler çok saygılı özellikle de pusetli yayalara :) otopark çok fazla yok olanlarda yer yok ve çok pahalı. Sokaklara park edersenizde- yer bulabilirseniz- internetten online ödeme yapıyorsunuz her saat için değişik bir sistem. Yeraltı otoparklarına bıraktıysanız aracınızı yaya çıkışında asansör yok koca puseti sırtlandık :(


Yeme- İçme : Öncelikle şinitzel hakikaten güzel . Geleneksel yemeklerin yapılıp ev şaraplarının olduğu, sokak aralarında turistlerin pek yolunun düşemeyeceği restoranlara gittik, eşimin iş arkadaşlarının tavsiyeleriyle, şaraplar harikaydı porsiyonlar kocaman ve gerçekten değişik yemekler vardı. Bu restoranlarda mama sandalyesi bulduk hep ama turistik yerlerdeki popüler mekanlarda bir tane bile bulamadık. Portatif mama sandalyesi alsaymışız dedik keşke Defne yi zaptetmek zor oldu .Bebek bakım odası yok maalesef bu tür yerlerde. Alışveriş merkezlerindekiler fena değil ama.


Gezme Tozma: Bebeyle biraz zor oldu hava daha sıcak olsa parklar bahçeler güzeldi ama. Yine de biraz meydan biraz müze gezebildik. Daha çok Defnenin uyku saatlerine göre ayarladık o uyuyunca otele döndük hep. Bebeksiz günlerimizdeki tatillerimizden epeeey farklıydı anlayacağınız.


Bebe yeme –içme : Defne için TR den bir sürü org. bakliyat getirmiştim yanımda, kuzu eti de bulduk heryerde billa market zinciri var organik ürünlerde bulunuyor. Keçi yoğurdu ve keçi sütü de bulduk buralarda. Otelde her sabah yemeğini yaptım, yanımıza alıp öyle çıktık . Çeşmelerden su içiliyor biz içtik ama minnoşa 1,5 lt lik pet şişe aldım yine de.


Yakın yerler: Prag 2 saat Budapeşte 2,5 saatmiş arabayla ama cesaret edip gidemedik ,Sadece bir gün Bratislava ‘ ya gittik ( Slovakya) 1 saat Viyana ya. Nehir kenarında yürüyüş yapıp yemek yiyip döndük ...

Bir sonraki gezimizde daha tecrübeliyiz daha  verimli geçecek umarım
..








4 comments:

  1. Yurt dışı tatil turumuzdan bir tanesiydi Prag-Viyana-Budapeşte ama eşimle ben en çok Viyanayı beğendik mimarisi gerçekten çok güzel çok düzenli bir şehir.Resimlerine baktıkça kısa bir tur atmış oldum sayende...

    ReplyDelete
  2. blogger annelerden geliyorum.. paylaşımınıza ve verdiğiniz bilgilere teşekkürler..

    ReplyDelete
  3. Merhaba, ben sizi internet annelerinde tanıdım.
    Blogunuz çok güzel, kızınız çok tatlı. Benim de 13 aylık bir kızım var. 2011 Şubat doğumlu. Ancak biz kendisiyle istanbul içindeki haftasonu gezilerimizde bile ne yediğimizi ne gezdiğimizi anlıyoruz, çok hareketli, siz nasıl cesaret ettiniz tebrik ederim.
    Sevgiler,
    www.ceylinolmez.com

    ReplyDelete
  4. Merhaba, bebekle nerede konakladınız acaba bilgi alabilir miyim? Tşk..

    ReplyDelete