Wednesday, March 28, 2012

Defne’nin yemek maceraları

Daha önce yazmıştım burada.. ek gıdaya geçişimiz hem biraz geç hem de zorlu olmuştu.
Defne yeni tadlara alışamadı uzun süre, ne yedireceğim konusunda çok zorlandım..


Çalışan anne olunca bu durum daha da zorladı beni, bakıcımızın türkçesinin oldukça az olması da tabi...


İlk zamanlar hem dengeli olup olmadığını görmek hem de neyi sevdi neyi sevmedi daha iyi takip edebilmek için haftalık tablolar yapıyordum. Arada bunu doktorumuza mail atıp yorumlarını alıyordum.. 1 yaşına kadar böyle devam ettik. Bu arada Defne her ne kadar kendine hazırladığımız bu özenli mamaları yese de gözü hep bizim yemeklerimizdeydi, ama yağlı salçalı az da olsa tuzlu olan bu yemekleri hiç denemedim.. Tabi annemin benden habersiz tattırdıklarını saymazsam

10 aylık beslenme tablomuz


Yaşıyla birlikte bazı yasaklarda kalkınca küçük hanıma normal yetişkinler için olan yemekleri vermeye başladık, salçasız bibersiz ve tuzsuz olacak şekilde yine onun için özel pişirdik buharda genelde.


Şimdi haftada 2 gün balık 2 gün tavuk 3 gün kırmızı et barındıracak şekilde günlük olarak yapıyorum yemeklerini. Mutlaka bakliyatta oluyor, mevsim sebzeleri de. Zaman zaman sevdiği bir tarifi bir süre sonra hiç yiyemeyebiliyor da değişken yani ! Yaratıcı ve çok pratik olmak gerekiyor bebek beslenmesinde ben bunu anladım . Uğraşıyorum yapıyorum hop ağzını bile açmıyor minnoş ne olacak aç mı kalacak, hemen pratik bişeyler uydurmak gerekiyor. Ara öğünlerinde keçi yoğurdu ( ev yapımı ) ve mutlaka meyvesini yiyor. Aralarda atıştırlmalık olarak bebek keki ya da bebe bisküvisi yapıyorum onları da seviyor.


Kahvaltıda pekmezli ıhlamur içiyor. Peynir , tam buğday ekmeği ayrı yiyor. Yumurta yediremiyoruz son dönemde bende çüzümü tam buğday unundan krep yapmakta buldum ekmek yerine onu yiyor hem süt hem yumurta yemiş oluyor ço kda sevdi, şimdi omlet deniyorum ama onun yumurta oldupunu anladı tükürüp duruyor.


Doktoru haftalık olarak dengeli olmasına dikkat et diyor, her gün et yemese de olur bir öğün sadece makarna da yiyebilir ya da sadece çorba da olabilir, ertesi gün proteinle dengelemeliymişiz.


Balığı çok seviyor bayılıyor. Mevsimine göre taze deniz balığı almaya çalışıyorum. Levreği çok seviyor.
Gününe göre keyfi yerindeyse bir büyük balığı bitiriyor 


Pınar hanımdan alıyorum mümkün olduğunca herşeyi, tambuğday unundan ev makarnasına bayılıyor minnoş, bir de son zamanlarda harika bir ürün sundu, sebze kurusu muhteşem, pişerken makarna suyuna ekliyorum ya da çorbalarına, hem çok lezzetli oluyor hem de çok sağlıklı tavsiye ederim.


Geçen gün kıymalı karnıbaharı severek yiyen Defdef birdenbire hiç tadına bakmayınca bu tarif yetişti imdadıma , akşam yaptım bayıldı bizimki, yalnız ben fırında pişirdim.. çook lezzetli oldu


http://yagizlahayat.wordpress.com/2012/03/26/karnabahar-koftesi/



Bu arada anne sütüne de devam ancak sütüm çok azaldı artık günlük ihtiyacını karşılamıyor pastörize keçi sütü ile tamamlıyoruz. Yakında sağma işine bir son vericem sanırım iyice yorucu olmaya başladı...










No comments:

Post a Comment