Tuesday, March 1, 2011

1.ay


Bugün minik mucizem tam 1 aylık oldu.30 gündür dünyanın en mutlu insanıyım, dünyanın en güzel kokusu burnumda, minicik bir insan yavrusu kucağımda. Bu ilk ay hayatımdaen çok şükrettiğim en mutlu olduğum en çok ağladığım zaman zaman kendimi çok yetersiz hissettiğim gel git duygularla geçti.

Miniğimle birbirimize alışıyoruz, onun dilini daha iyi anlıyorum. İlk zamanlar erken doğduğu için sanırım , sürekli memede uyuyup hiç sesi soluğu çıkmıyordu, son günlerde ise daha çok uyanık kalıyor gözleri daha çok açık sanki anlıyormuş gibi bakıyor.Uykusunda bol bol gülüyor o kadar tatlı ki. Geceleri onu uyuttuktan sonra hemen uyuyamıyorum bazen.
1,5 saat sonra uyanacağımı bilsem de onu seyretmek istiyorm, uykusunda mimikleri öyle değişken ki bazen yüzünü asıyor bazen gülüyor hele gaz sancısı gelince yüzünün şeklini bir görseniz. Tabi gaz sacılarıyla da tanıştık bu arada. Aglayınca içim eriyor.Hiç ağlamasın istiyorum. O ağlayınca bende başlıyorum hemen.
Gündüzleri o uyudukça bende dinlenmeliyim ama bir türlü olmuyor illa bişey çıkıyor yatınca da uyuyamıyorum zaten, gece ise 2 saatte bir emzirince iyice zombi gibi oldum gözlerimin altı mosmor ama hala idare edebiliyorum. Bu kadar uykusuzluğa normalde çoktan bitmiş olmam gerekirken insan bir şekilde alışıyor demek ki.
Bir başkası için yaşamayı hayatını buna göre önceliklendirmeyi öğreniyorum resmen. Yiyeceklerine bile buna göre karar veriyorsun, yaptığın herşeyde önce bebek var. Ve bu çok mutlu ediyor beni.Ege ise iyice ısındı babalığa. Elinden geldiğince yardm ediyor, altını değiştiriyor sürekli kucağında, bazen ben değiştiricem diye kavga bile ediyoruz paylaşamıyoruz miniği :)


Doktor kontrolümüz vardı bugün. Herşey yolunda çok şükür. 2460 gr doğan Defnecik 4 günün sonunda 2290 gr olarak taburcu olmuştu, bugün ise tam 3260 gr olmuş neredeyse 1 kg almış miniş, boyu da 6 cm uzamış. Yaşıtlarını yakalayacak bu gidişle :)
Göbeği ise hala düşmedi, bazı bebeklerde olurmuş, bir hafta daha bekleyip eğer düşmez ise çocuk cerrahı tarafından kesilerek alınmasına karar verildiBebeğim normal doğum tarihini bekliyor bence göbeğinden ayrılmak için. Küçük ve basit bir işlem olacakmış ama yine de hiç hoşuma gitmedi. Böyle de enfeksiyon riski var dedi doktoru. Banyo yaptırıyoruz ama iyice kuruluyorum her seferinde göbeğini, işallah birşey olmaz.

Sevgilerimizle....

1 comment: