Friday, March 11, 2011

Uçtu uçtu 40 uçtu

Eveeet.Teorik doğum tarihime 1 gün kala yani bugün ,minik mucizem tam 40 günlük!
41 gün önce doğmuş demek ki  41 kere maşallah diyor nasıl geçti bu kırk gün özetlemeye çalışıyorum...


Bir kere hayatımın en güzel kırk günüydü derim ilk başta. Uykusuz gecelerle tanıştım kendimi çok yetersiz hissettim sütüm kesildi diye ağlama krizlerine girdim çok ama çok fazla şükrettim çok dua ettim ve çok oldum ben.Olgunlaştım yani. Çok başka bir duyguymuş gerçekten.
Şimdi kırkımızda çıktı eee pabucum iyice dama atıldı değil mi. Hamileyken  bütün ilgi alaka bendeydi sınırsız şımarma lüksüm vardı, doğum sonrası da lohusalık adı alında hertürlü kaprisim çekilde vallahi.Teorik olarak lohusalıkta bitmiş bugün .Bundan sonra anneyim sadece :)
Ne olacak şimdi, bebeğin huyu değişecek diyorlar , artık gezebilirsin diyorlar biz zaten o kadar çok çıktık ki dışarı hastaneye kaç kere gittik saymadım ki. En kötüsü de annem yarın gidiyor artık.Biz kızımla başbaşa kalacağız. Açıkçası biraz korkuyorum, becerebilecekmiyim göreceğiz. Akşamları Ege yanımda her türlü desteğe de hazır ama.Enindesonunda  kalacaktık yalnız,  daha fazla ısrar etmedim anneme kal diye, babam Bandırma da yalnız aklı orada zaten..En çokta yemeklerini özleyeceğm offf.


İnsanın yaşı ilerledikçe eskiden çok gereksiz bulduğu şeyleri yapalım diyebiliyor gerçekten. Annemin bildiği ve biraz internetten araştırdığımız kadarıyla bugün pıtırcık hanıma kırk banyosunu yaptırdık.. Suyuna altın- bereketli olsun diye- küçük bir taş- taş gibi sağlam olsun diye-azıcık tuz ve azıcık şeker koyduk-hayatının tadı tuzu yerinde olsun diye. Aşkım benim hiç ağlamadı.Bende iyicce piştim bu yıkama konusunda gittikçe daha az terliyorum panik yapıyorum. Ne de olsa biz yeniyiz  banyo olayında göbeğimizden yeni kurtulduk.

Hamileliğin 2.yarısından sonra hep doğum tarihimi düşünürdüm.12 martta hava nasıl olacak bakalım tam gününü tutacak mı kaç gün önce ya da sonra doğar acaba  diye geçirirdim aklımdan.Dışarıda pırıl pırıl bir güneş var şu an ve yarın da böyle olacak muhtemelen,biz kırk gezmesine yarın gideceğiz. Ben doğum yapacağımı hayal ettiğim tarihte Defne Hanımı ilk kez bir ev gezmesine götüreceğiz.Canım ablacım günlerdir hazırlık yapıyor birtanesi gelecek diye.

Böyle işte, Minik mucizemin gün gün büyümesine tanıklık ederek geçiyor günler. Çok hızlı geçiyor, akıyor sanki.Zamanı durdurmak doyarak yaşamak iyice sindirmek istiyorum. Bir daha geri gelmeyeceğini biliyorum ve sanki bişey anlamadan geçiyormuş gibi geliyor.Ne olur yavaş geçsin ben miniğimin mis kokan boynuna gömdüğüm burnumlaöylece kalayım istiyorum.Ne olur.Zamanı durdurmak mümkün olsa keşke.


1 comment:

  1. Annen gidince herşeyi kolaylıkla yapabileceksin. Ama annenle sohbetlerin, çay keyiflerin aradığın şeylerden olacak.

    ReplyDelete