Thursday, March 31, 2011

2.ay

Defneciğim benim tatlı kızım bugün tam 2 ayını doldurdu.
Doktor kontrolümüz vardı, önce radyolojide kalça ultrasonu yapıldı, normalde ilk bir ay içerisinde yapılırmış ancak erken doğduğu için minnoş  2.ay kontrolünde istemişti doktorumuz, sonra da çocuk doktorunda muaenemiz vardı. Herşey yolunda çok şükür. Kilo 4600 gr  boy 55 cm olmuş. Geçen aydan bu yana 1400 gr almış!!
Doktorumuz da şaşırdı neyle besliyorsun dedi normal bir bebek olsa  1 ayda çok fazla obez olacak derdim ama prematüre doğunca yaşıtlarını yakalamaya çalışıyor aferin ona dedi :) Annesi olarak pek bir mutlu oldum tabi. İçimden sürekli Tanrım bana çok süt ver nolur diye dua ediyorum.
Soru listesi yapmıştım kadının gözü korktu görünce ama hepsini güzelce yanıtladı içim rahatladı.
Yaklaşık 10 gündür devam eden sümüksü kaka ile ilgili olarak bir damla verdi ve bir süre inek sütü ve ürünlerini tüketmememi istedi. Yüzündeki sivilceler içinde aynı şey geçerli. Bakalım iyileşme olmazsa tekrar gideceğiz.Tam 3 tane aşı oldu bebeğim bugün. Biraz ateşi var şu an uyuyor mışıl mışıl. Ateşi yükselirse diye ilaç yazdı, 30 dk da bir ölçüyorum  umarım ilaca gerek kalmaz.
2 aylık bebeklerin artık yavaş yavaş nesne takibi yaptıklarını onlarla konuşlduğunda tepki verdiklerini sesler çıkardıklarını okuyorum nette.Defneciğimin o tarz tepkileri çok yok, daha doğrusu çok bilinçli değil gibi. Onu sordum doktora bu tür motor kabiliyetlerde normal doğum tarihine göre değerlendirecekmişiz. Yani Defnecik 2 aylık değil 20 günlük o zaman. Merak etme bir ay içerisinde başlar dedi Gökçe hanım.Yaşıtlarından geride kalmasına üzülyordum ama sonra düşündüm ne acelemiz var ki geç olsun güç olmasın ama değil mi ?


Eczanede ilaç alırken yanımıza pusetinde kızı ile bir anne geldi. İlk kez böyle br diyaloğun içerisinde buldum kendimi. Merakla kaç günlük ay maşallah deyince 2 aylık dedim. Aaa pek minik görünüyor demez mi. Onun bebişine bakınca ki 3 aylıkmış Defneciğimin hakikaten neredeyse yeni doğan bebek gibi göründüğünü anladım. Onun bebeği o kadar büyük gözüktü ki gözüme gerçekten 3 aylık mı diye teyit ettim:)
Prensesim bana pek büyümüş gibi gelse de  normal doğum yaşına göre gelişiyor demek ki..


Hastaneden çıkışta Beyazfırına gittik.En son hamileliğimi netleştirmek için sabahın bir köründe kan verdikten sonra sonucun çıkmasını beklerken kahvaltı etmiştik. Zaman bir türlü geçmemiş heyecandan ne varsa patlayana kadar yemiştim :) Tarihlerden 3 Temmuzdu. Bugün uzun uzun oturduk,mis gibi bahar havasının tadını çıkardık.Dün birtanecik aşkımın doğumgünüydü. Bu vesileyle kutlamış olduk. Bu yıl pasta yaptıramadım ama güzel bir kahvaltıyla telafi etmeye çalıştık.Bütün gün en güzel hediye kucağımda deyip durdu, havalarda uçuyordu..Baba olarak ilk doğumgününü kutladık. Pasta olarak Defne yi ikram ettim kendisine :)

Ne kadar hızlı geçti iki ay. Dün gibi daha.Canımız, birtanecik bebeğimiz sağlıkla güzel günlerde büyü olur mu. İyi ki geldin hayatımızı değiştirdin.

1 comment:

  1. Maşallah. UE'nin resimlerine baksana. Defne de UE gibi, yaşıtlarını kısa sürede yakalayacak annesi. Sen hiç takılma oralara. Ne kadar büyük bir riskten ne kadar hafif geçtik farkındaysan.

    ReplyDelete