Tuesday, March 29, 2011

Tereyağı yaptım

Daha önce yazmıştım sanırım. Yaklaşık 1,5 yıldır  Sevgili Aysun hanımdan aldığımız sütten harika yoğurtlar yapıyorum. Birkaç kez lor da yaptım çok lezzetli oldu.
Her  partide bir koca kase kaymak oluyordu eşim de bende sevmediğimiz için uzun süre değerlendiremedim, bir kaç kez bebeği olan arkadaşlarıma verdim ama ziyan oluyor diye üzülüyordum açıkçası. 
Mail  grubunda kaymaktan tereyağı yapıldığını görünce acaip sevindim ve hemen denemeye karar verdim. Bir kase kaymağı bir su bardağı soğuk su ile mikserde yüksek devirde 5 dk kadar çırptım. Ortaya krema gibi bir karışım çıktı, sonra onu 1 litrelik cam kavanoza aldım ve yaklaşık 2 dakika elimde çalkaladım. Sürenin sonuna doğru suyun üzerinde top top tereyağlarını görnce cocuklar gibi şenlendim .
 O kadar lezzetli oldu ki anlatamam.Sadece biraz vakit ayırmak ve kol kuvveti gerekiyor  o kadar. Bebeğin uyurken bunlarlar mı uğraşıyorsun diyeceksiniz ama  denemek istedim.
Bebeğim katı gıdalara geçince kahvaltısında yiyecek işallah. 
İşte ilk eserim.







No comments:

Post a Comment