Monday, March 28, 2011

Günler akıyor, bahar geliyor

Sayılı gün çabuk geçermiş ya işe başlama tarihim yaklaşıyor  sinirlerim bozuluyor düşündükçe.
Erken doğum sebebiyle herkesin 16 hafta olarak kullandığı doğum izni  harika! kanunlarımız neticesinde bana  sadece 11 hafta olarak verildi.Ne büyük bir haksızlık değil mi. Bırakın mevcut izinlerimin yanmasını, prematüre doğduğu ayıca bakıma ihtiyacı olduğu  için extra izin verilmesi gerekirken ben hakkım olanı kullanamıyorum. Torba yasa da bu durum düzeltiliyor biliyorsunuzdur belki ama henüz resmi gazetede yayımlanmadığı için ben faydalanamayacağım sanırım. İK ile konuştm ama su anda yapılabilecek birşey yokmuş. Tam 5 hafta iznim yanıyor.Düşündükçe iyice tepem atıyor.22 Nisanda işe başlamam gerekiyor yani bebeğim 2,5 aylıken, hatta normal doğum tarihini düşünürsek 40 günlükken.Nasıl bırakırım ki mecburen ücretsiz izin alacağım, imkanı olmayanlar ne yapsın! Bebekleri anne sütünden anne kokusundan mahrum etmek bu kadar kolay mı ?
Neyse  önümüzdeki hafta işyeri ile konuşup ücretsiz izin isteyeceğim, hamileliğim sırasında buna çok sıcak bakılmadığı ima edilmiş işallah almazsın gibi sözlü serzenişlerde bulunulmuştu ama umarım herhangi bir mobingle karşılaşmam. Şimdiden bunları düşünüp sinirlerimi bozmak istemiyorum.


Güzel şeylerden bahsedeyim. Minnoş çok hızlı büyüyor küçülen giysilerinden ufak ufak çığlıklar atmasından, objeleri az da olsa takip etmesinden, bilinçli mi hala emin olamasam da onunla konuşurken bana gülmesinden izliyorz gün gün. Güzel kızım benim o kadar tatlı ki. Perşembe günü 60 gün olacak. Doktor kontrolümüz var bakalım ne kadar kilo aldı.Yaşıtlarını yakaladı mı onu merak ediyorum en çok.Aşı olacak ve bu aşılar huzursuzluk ateş yapabilir demişlerdi geçen ay bakalım nasıl olacak.


Defnecik gün içerisinde uyurken hiç ama hiç dinlenme şansım olamıyor artık, ya evi topluyorum ya yemek yapıyorum ya da ütü falan. Çarkın bir şekilde dönmesi gerekiyor ama tekbaşıma çok sıkılıyorum konuşacak kimse de yok. Ben de sürekli minnoşla konuşuyorum tamam uzmanlar konuşun diyor ama ben kafa şişiriyorum resmen.Yaptığım herşeyi ona anlatıyorum, gelecek hayallerimi birlikte yapmayı planladığımız şeyleri falan. Canım kızım amma geveze bir annem var diyordur kesin ...Çenem düştü yine...
Bir kaçfotoğrafla bitireyim...Sevgiler, güzellikler herkese
                                             Defnecik ilk yüzme antremanlarına başladı :)

                                               Teyzemiz odası için yapmış ne güzel değil mi ?

No comments:

Post a Comment