Monday, December 13, 2010

Mim-Sarıçizmeli ve kar

İşten geldim kar sulusepken yağıyordu, yemek yedim biraz dinlendim derken annem aradı Erdek ten,  heryerin nasıl bembeyaz olduğundan bahsediyordu ki arkamı döndüm lapa lapa kar başlamış :) Şimdi pencer önü koltuğuma oturdum gökten süzülüşlerini izliyorum. Çook güzelll.

Her yer bembeyaz olsun, tüm çirkinlikler kapansın...

Kitaplığa gittim az önce ,  blog dünyasındaki ilk MİM i gerçekleştirmeye... İtiraf ediyorum azıcık yanlı bir seçim oldu , o rafa elimin gideceğini biliyordum, tüm Elif Şafak kitaplarının olduğu rafa.Ama  bu kitabın gelmesi aklımdan geçmemişti. Siyah Süt .İçinde bulunduğum süreçte de  uyumlu oldu değil mi. Aman depresyonların herçeşidi nden uzak olsun .

Yinede  şaşırarak okuduğumu hatırlıyorum bu kitabı. Çok samimi bulmuştum özellikle iç hesaplaşmalarını iç seslerine kulak kabartışını.Ağustos 2009 baskısı bendeki İdeefixe den almışım.

55.sayfadan seçtiğim paragraf şöyle ;

Osmanlı tarihi boyunca Firuze gibi kaç kadın vardı acaba? Şair ya da yazar olabilecekken olamayan, ömür boyu yazabilecekken hiç yazamayan...Eserlerini bir sır gibi kendine saklayan.Kabiliyetleri kümeslerde çekmecelerde sandıklarda kilerlerde saklanan ve gene orada çürüyen heba olan ...Senelere on seneler sonra torunlarına masal anlatırken '' biliyor musunuz bende bir zamanlar şiir yazardım , roman yazardım , hikaye yazardım diye sırrını açan.. Bu da bir masalmış gibi...
Çok olmalı.

Sevgili Sarıçizmeli ye çok teşekkür ediyorum...

No comments:

Post a Comment